18 oktober, 2016 Thomas Carlen

360-foto för BillerudKorsnäs

Under hösten har jag varit inblandad i marknadsföringen av BillerudKorsnäs nya miljövänliga och innovativa produktserie ®FibreForm. Uppdraget har bestått i rent produktfoto, samt 360-foto för webben. Muggarna har en tredimensionell yta som ger både möjlighet att skapa helt nya utseenden, samtidigt som de är värmeisolerade. Önskemålet från kunden var att just det tredimensionella skulle framhävas, samt att visa hur trycket kan modifieras över hela muggens utsidan.

Jonas passade på att ta lite bts-bilder under arbetet i studion.

Foto:Jonas Arneson

Det gäller att centrera noggrant vid 360-foto.


Foto: Jonas Arneson

Vid 360-foto styrs det mesta från datorn.


Foto: Jonas Arneson

Några av 360-motiven.

Under fotograferingen fanns endast prototyper att tillgå, vilket inte är ovanligt när det gäller att förbereda introduktionen av helt nya artiklar. Detta kräver en hel del efterbearbetning av bilderna i datorn.
En av 360-bilderna härunder. Prova att titta på den i helskärmsläge, titta på de olika möjligheterna till att studera detaljer mm !!

Materialet har används på hemsidor mm, och lite av resultaten hittar nedan.

Länken till hemsidan nedan är http://www.challengeconventional.com/sustainability/we-raise-our-cup-to-tara

 

Byrå: SandbergTrygg, Kund: BillerudKorsnäs AB

Byrå: SandbergTrygg, Kund: BillerudKorsnäs AB

Byrå är SandbergTrygg, och AD Ola Carlberg.

, , , , , , , , , , , , ,