Foto för marknadsföring
Inför 2017 är det dags för marknadsföring av den årliga utställningen av filmkostymer på Tjolöholms slott där man skall visa plagg från den populära tv-serien Downton Abbey. För några veckor sedan fotograferade jag för marknadsföringsmaterial till evenemanget. Många var engagerade, och en tidsenlig bil hade lånats in för tillfället. Sommaren dröjde sig kvar, så ingen av modellerna behövde frysa….ej heller fotografen 😉
Med hjälp av stege, drönaren DJI Inspire X5, en stor välfylld kameraväska, studioblixt, och genomfördes jobbet under några timmar efter lunch. Ljuset var inte det “snällaste”, med solsken från nästan klar himmel, men det får man lösa. Det är en viss skillnad att jobba under total kontroll i en fotostudio, gentemot utomhus, där vindar och ljusförhållande är något som man måste anpassa sig till. Nåväl, nedan ser ni några av de bilder som skapades vid tillfället. Klicka på dom, så ser ni en större version!
Kläderna var inte helt bekväma på den tiden då Downton utspelar sig, men modellerna fixade det galant ändå!!
Downton Abbeys egna bildstil i marknadsföringen av serien är lite hård, och ofta varmtonad. De flesta bilderna där är digitala montage med personbilderna tagna i studion, något vi inte gjorde.
Mellan tagningarna var det tillåtet att lätta på minerna 😉
Välkomna 2017 till Tjolöholms slott och titta!!
Comments are closed.